Co to jest DM na Instagramie?
DM, czyli Direct Message to prywatne wiadomości między dwoma lub więcej użytkownikami na Instagramie. Dlaczego więcej? Ponieważ aplikacja umożliwia nam stworzenie grupy, w której każdy z członków będzie mógł się udzielać. Więc tak naprawdę jest to instagramowy Messenger, który jest jeszcze prostszy w użyciu. Wiadomości są w stu procentach anonimowe. Oznacza to, że tylko Ty i osoba, z którą piszesz macie do niech dostęp. Nie będzie się ona nikomu wyświetlać. Oczywiście istnieje możliwość zrobienia zrzutu ekranu całego czatu.
DM wysyłane są za pomocą Instagram Direct. Jest o coś na wzór małej skrzynki pocztowej. Możesz korzystać z niej w aplikacji jak na laptopie czy komputerze. Co ciekawe opcja wysyłania wiadomości za pomocą przeglądarki, pojawiła się dopiero w kwietniu 2020 roku.
Aby wejść w swoje wiadomości, kliknij na charakterystyczny znaczek samolotu, który znajduje się w prawym, górnym rogu, zaraz obok serduszka. A kiedy pojawi się na nim czerwone, numerowane kółeczko, znaczy to, że dostałeś nową wiadomość.
Wypromuj swoje social media! 🎉
Jak wysłać DM na Instagramie?
- Poprzez aplikację
Wejdź w aplikację Instagram, a następnie naciśnij na ikonę papierowego samolotu. Jeśli chcesz komuś odpisać wystarczy, że poszukasz czatu z daną osobą. Co jednak w przypadku, gdy chcemy napisać do kogoś po raz pierwszy? Są dwa sposoby.
Pierwszy – wejdź na profil tego użytkownika. Znajdziesz tam okienko z napisem „wiadomość”. Wystarczy, że na to klikniesz.
Drugi – wejdź w ikonę papierowego samolotu, a następnie naciśnij na znaczek długopisu na kartce (znajduje się on w prawym, górnym rogu ekranu). Wybierz osobę, do której chcesz napisać. Gotowe!
- Poprzez przeglądarkę
Wejdź na stronę instagram.com i zaloguj się na swoje konto. Wejdź w ikonkę papierowego samolotu. Wcześniej wspomniany znaczek długopisu, tym razem będzie z lewej strony nad starymi wiadomościami. Ponownie wybierz odbiorcę i pisz.
Co można wysłać w DM na Instagramie?
Direct Message nie służy tylko i wyłączenie do wysyłania wiadomości. Za ich pośrednictwem możemy wysłać o wiele więcej:
- Zdjęcia i wideo,
- Wiadomości głosowe,
- Posty innych użytkowników lub własne,
- Relacje InstaStories,
- Naklejki z Instagrama,
- Świeżo zrobione zdjęcie – wystarczy kliknąć na ikonkę aparatu.
Jak wysłać post na Instagramie?
Przeglądasz stronę główną na Instagramie i natrafiłeś na coś ciekawego lub śmiesznego, czym chciałbyś się podzielić ze swoimi znajomymi? Oczywiście możesz zrobić zrzut ekranu i wysłać im poprzez SMS czy na Messengerze, ale istnieje szybszy i prostszy sposób. Pod każdym postem umieszczanym na Instagramie, widnieje dobrze Wam już znana emotka papierowego samolotu. Po jego kliknięciu będziesz mógł wybrać odbiorcę i wysłać.
Jak wysłać relację na Instagramie?
Relacje także są ciekawe i warte tego, aby wysłać je naszym przyjaciołom. Proces nie jest skomplikowany i zajmuje nie dłużej niż 4 sekundy. Po pierwsze wejdź w relacje, którą chcesz udostępnić – może to być zdjęcie jak i filmik. Na dole ekranu, a dokładniej w prawym jego rogu, znajduje się ikona papierowego samolotu. Kliknij na niego i wybierz odbiorcę, a następnie wyślij.
Pamiętaj! W obu tych przypadkach, kiedy osoba, której post czy relację udostępniamy, ma konto prywatne to ich zawartość nie wyświetli się osobom, które jej nie obserwują.
Jak usunąć wiadomość z DM na Instagramie?
To także możesz zrobić z poziomu aplikacji jak i przeglądarki. W przypadku tej pierwszej, musisz wejść w wiadomości – to jak to zrobić masz opisane nieco wyżej. Jeżeli chcesz usunąć całą konwersację, przesuń palcem w lewo i wybierz „usuń”. W przypadku usunięcia pojedynczej wiadomości, musisz wejść w rozmowę i przytrzymać palcem na wybranej linijce, a po kilku chwilach wyświetli Ci się informacja:
Usunięcie wiadomości DM z przeglądarki jest równie proste. Wystarczy, że wejdziesz w wybraną przez siebie rozmowę i klikniesz ikonkę „i” w kółeczku. Do wyboru wyskoczą Ci trzy opcje, jedna z nich to usunięcie.
DM na Instagramie – czyli jak kontaktować się z klientami?
Biznesowe konto na Instagramie to idealna okazja do nabycia nowych, potencjalnych klientów, których zainteresuje nasz produkt czy też usługa. Coraz więcej osób w wolnych chwilach przegląda portale społecznościowe nie tylko w celach rozrywkowych, ale również szukając inspiracji. Jako przedsiębiorca powinieneś to wykorzystać i być aktywnym w tego typu mediach. Oprócz zachęcenia ich swoim profilem i zdjęciami, możesz to zrobić także za pomocą prywatnych wiadomości na Instagramie. Jak to zrobić?
- Pisz do nowo obserwujących Cię osób. Podziękuj im za follow i zachęć do zajrzenia na Twoją stronę. Pomocny może okazać się tu specjalny kod rabatowy, tylko dla osób z Instagrama.
- Odpisuj w miarę możliwości szybko, starannie, a co najważniejsze czytelnie.
- Konfiguracja czatów na Instagramie pomoże Ci w byciu ze wszystkim na bieżąco. Zrobisz to w ustawieniach swojego profilu, w sekcji „powiadomienia”.
- Skorzystaj z szybkich odpowiedzi, które pomogą Ci w odpisywaniu na stale powtarzające się pytania.
- Potwierdź otrzymanie nowej wiadomości i poinformuj w niej, że odpiszesz tak szybko jak tylko jest to możliwe. Klienci poczują się wtedy docenieni i będą wiedzieć, że o nich nie zapomnisz.